Mimpi Ngeri Selama 7 Tahun Akhirnya Berakhir

Assalamualaikum & Salam Sejahtera,

Kehadiran sebiji jerawat di muka sudah cukup untuk memporak-perandakan kehidupan seorang gadis. Apatah lagi jika satu muka penuh dengan jerawat. Masa depan seolah-olah gelap, keyakinan diri hilang, malu bergaul dengan orang ramai, dan macam-macam lagi. Macam cerita New York Skin Solution pula gamaknya, bukan?

Para lelaki, ini bukan dinamakan gedik atau mengada-ngada. Lumrah alam, selagi dinamakan wanita (dan mempunyai hormon wanita yang sempurna ) mereka sinonim dengan kecantikan.

Masalah Jerawat

Sebab itu masalah kecantikan terutama sekali yang berkaitan dengan kulit adalah sangat menekankan perasaan.

Masalah Jerawat Selama 7 Tahun Pulih Hanya Dalam Tempoh 4 Bulan

Akak kagum dengan ketabahan Norizan. Sejak tahun 2006, selama 7 tahun dia menderita masalah kulit akibat tersalah menggunakan skincare. Adalah sangat menyedihkan apabila skincare yang dibeli dengan tujuan untuk kecantikan kulit menjadi asbab kulit muka ditumbuhi jerawat. Inilah yang dikatakan, harapkan pagar, pagar makan padi.  Robek hati tau..

Masalah Jerawat

Sejak dari hari itu, bermulalah usaha Norizan dalam merawat masalah jerawat di mukanya. Bermacam-macam cara yang digunakan termasuk membuat facial muka, mask, menggunakan bermacam-macam produk, dan banyak lagi, tetapi ianya sangat tidak membantu kerana keadaan muka Norizan makin bertambah teruk.

Akhirnya, selepas 7 tahun, Norizan bertemu jodoh dengan Shaklee. Alhamdulillah, Shaklee telah berjaya merawat sepenuhnya masalah jerawat pada muka Norizan hanya dalam tempoh 4 bulan sahaja. Bukan setakat itu je, muka Norizan kini semakin mulus dan gebu. Macam tak percaya yang satu masa dulu Norizan pernah menderita masalah jerawat kronik selama 7 tahun!!

 

Ingin Tau Apakah Produk Shaklee Yang Di Ambil Oleh Norizan Untuk Merawat Jerawat?

Antara produk Shaklee yang digunakan oleh Norizan untuk merawat jerawat yang menghantuinya selama 7 tahun adalah:

Vitamin E terlibat dalam pertumbuhan semula tisu yang diperlukan untuk membaiki luka sebab itu Vitamin E sangat berkesan untuk menghilangkan parut-parut bekas jerawat

Vitamin C adalah berguna sebagai antioksidan dalam rawatan jerawat. Sebagai antioksidan, vitamin C melindungi kulit daripada kerosakan akibat radikal bebas yang boleh mencetuskan tindak balas rantai yang membawa kepada jerawat. Satu lagi cara di mana vitamin C melindungi kulit adalah melalui penghasilan kolagen yang stabil. Dengan cara ini, vitamin C elakkan pelindung kulit daripada gagal berfungsi apabila toksin muncul. Ia juga menghalang pigmentasi kulit dan boleh membantu menghilangkan parut jerawat. Kalau nak cerahkan kulit, sangat digalakkan ambil Vitamin C.

Kolagen bantu memelihara keremajaan dan keanjalan kulit. Kalau nak kulit muka kita toing-toing walaupun dah masuk 3-4 series, kenalah amalkan pengambilan kolagen ini. 

GLA bantu menyeimbangkan hormon yang juga menjadi salah satu punca jerawat.

Rangkaian Skincare Nutriwhite mempunyai banyak kelebihan untuk kulit yang cantik, boleh baca sini.

 

Lihat Sendiri Pengakuan Norizan Yang Menderita Masalah Jerawat Selama 7 Tahun

 

Akak yakin bukan setakat Norizan yang mengalami masalah jerawat yang kronik. Terus terang akak sendiri pun pernah mengalaminya. Stress yang melampau-lampau, seperti kehilangan kekasih rasanya. Hahaha.. OKAY. INI. SERIUS. Akak ingat lagi masa tu, akak di tingkatan empat. Mak ajar keluar rumah pun menangis meroyan tak mau ikut sebab gila malu nak jumpa dengan orang. Sedih sangat masa tu tak jumpa dengan Shaklee lagi. Bertungkus lumus la cuba bermacam-macam petua nak hilangkan jerawat.

Tapi itu kisah 20 tahun yang lalu (boleh la agak umur akak berapa sekarang ). Alhamdulillah sekarang sejak bercinta-cinta dengan Shaklee, kulit muka dah tak ada masalah lagi. Sehinggakan boleh pula ada anak teruna trang tang tang mengorat akak. Dia tak tau yang akak ni dah beranak dua. Habis punah harapan si kawan. Ahahaha.. Opss.. Harap-harap encik hubby tak baca statement ni.

Sebab akak faham sangat perasaan menderita dengan masalah jerawat ni, akak sangat berbesar hati untuk membantu. Insya Allah akak boleh berikan konsultansi percuma kepada anda di luar sana. Jangan segan-segan hubungi akak di 0192432888. Kita pernah berada di dalam kasut yang sama. 

Promosi Hebat Set Kecantikanp/s: Nak lagi best, bulan ini adalah bulan promosi Vitamin C dan Vitamin E Shaklee. Beli 6 botol boleh dapat 7 botol. Tapi kalau taknak beli banyak-banyak pun, masih ada promosi juga, beli 2 botol dapat diskaun 5%. DAN kalau nak lagi-lagi best, penjimatan 20% dari harga pasaran dengan menjadi ahli Shaklee, boleh dapat free Vitalea pula tu. Nak tau caranya? Boleh hubungi akak ye. 

Leave a Reply

CommentLuv badge