Bengkung Moden Untuk Bersalin Secara Pembedahan

Bengkung Moden Harga Murah

Assalamualaikum & Salam Sejahtera,

Ramai ibu-ibu yang bersalin secara pembedahan mengeluh tidak dapat memakai bengkung semasa tempoh berpantang kerana risaukan tempat jahitan terbuka, bernanah, sakit, ngilu dan tidak selesa.

Akibatnya selepas beberapa bulan, perut makin buncit, punggung makin kembang, bentuk badan makin mengeleber. Kita beranggapan ini bukanlah sesuatu perkara yang perlu ditakuti, kerana suami tidak pernah berkata apa-apa mengenai bentuk badan kita. Malahan suami kelihatan bahagia, masih boleh usik mengusik apabila pulang dari kerja, walaupun penat.

Harus diingatkan, suami mendiamkan diri bukan bermakna suami setuju, siapa tahu suami sebenarnya memendam rasa. Hati orang siapa yang tahu. Kita tidak mahu kisah Mah berulang, dan yang lebih perit terjadi kepada diri kita sendiri. Cegah sebelum parah.

Ada penyelesaian kepada masalah ini tanpa perlu mengorbankan keselesaan berpantang di rumah dan tanpa perlu menderita kesakitan. Bengkung zap on adalah bengkung moden untuk pembedahan yang sangat sesuai digunakan oleh mereka yang melahirkan secara pembedahan.

 

“Amalan memakai bengkung selepas bersalin pembedahan (cesarean) tidak dicegah” – Dr Hamid Arshad (Pakar Sakit Puan)

 

Memperkenalkan..

Bengkung Moden Zap On

Bengkung Moden Untuk Pembedahan
Mudah. Cepat. Selesa

 

Kebaikan Bengkung Moden Zap On Untuk Ibu-ibu Bersalin Pembedahan

  • Sebagai sokongan kepada perut lepas bersalin agar boleh berdiri dengan lurus dan mudah bergerak. Juga untuk mengelakkan dari berasa sakit setiap kali terbatuk atau terbersin
  • Melindungi bahagian yang dibedah terutama sewaktu menyusukan bayi di posisi duduk. Bengkung ini bertindak sebagai pelapik dan pelindung tempat pembedahan. Ciri rekaannya juga membantu menggalakkan pengaliran darah, mengecutkan peranakan, mengempiskan perut dan mempercepatkan proses penyembuhan luka
  • Direka untuk keselesaan pemakai. Tidak mudah terlipat kerana terdapat sokongan 2 tetulang di bahagian belakang
  • Bantuan kepada tulang belakang buat ibu-ibu yang baru lepas bersalin. Ia juga berkesan untuk menghilangkan sakit belakang yang dialami sewaktu mengandung dan proses kelahiran.

 

Antara Kelebihan Lain Bengkung Moden Zap On

  • Boleh juga dipakai oleh ibu-ibu yang bersalin secara normal, ibu-ibu yang berpantang sendiri dan mereka yang ingin mengempiskan perut.
  • Sangat mudah untuk di pakai. Pemakaian bengkung mengambil masa tidak sampai 3 minit, kerana tidak perlu lagi lilit dan ikat pada keseluruhan badan. Strap pula boleh dilekatkan di mana-mana bahagian luar bengkung mengikut keselesaan. Ia juga amat berguna untuk jangka masa panjang kerana Bengkung Moden ini masih boleh dipakai walaupun perut sudah kempis dan selepas habis tempoh berpantang.
  • Selesa dipakai, tidak menyebabkan kegatalan, menyerap peluh, tidak panas, lembut pada kulit dan tidak tebal. Dengan keadaan cuaca di Malaysia yang sentiasa panas, ciri-ciri ini sememangnya membantu anda merasa selesa sepanjang masa bengkung dipakai.
  • Boleh dibasuh dengan tangan atau dengan mesin basuh.

 

Saiz Bengkung Moden: 93 cm panjang x 23cm lebar. Sesuai untuk ukuran pinggang/perut antara 28-37 inci

“Kehamilan dan kelahiran mengganggu badan wanita dan kesemua otot-otot, tulang, urat, sendi, dan lain-lain, sudah bertukar keadaan dan menjadi kembang dan bengkak disebabkan pengaruh hormon hamil’ – Datin Sharifah penulis buku Ensiklipedia Perbidanan Melayu

 

Lihat Apa Kata Pengguna Bengkung Moden Zap On

 

Testimoni 1 Testimoni

 

Sangat penting untuk ibu berpantang mengetahui manfaat yang diperolehi dari memakai bengkung selama 44 hari dan meneruskan pemakaiannya walaupun selepas berpantang. Ini hanya boleh dilakukan jika ibu mendapatkan Bengkung Moden Zap On ini yang selesa untuk pemakaian jangkamasa lama.

 

Bengkung Moden Harga Murah

Bengkung Moden Zap On ini dijual pada harga RM45 sahaja!! *tidak termasuk postage

Harga yang ditawarkan adalah sangat berbaloi!

29 Comment

  1. harga pun boleh tahan…mampu beli untuk kebanyakkan orang
    Jom baca entri terbaru Hero Borneo Tips Menjadi Usahawan Online BerjayaMy Profile

    1. Kann.. Kebanyakan bengkung di pasaran sekarang ni agak “pricey” sikit.. Lebih-lebih lagi bengkung moden.. Kalau bengkung lilit-lilit tu mungkin bolehlah dapat harga murah sedikit..

    2. I can’t beleive I’ve been going for years without knowing that.

    3. I’m impressed. You’ve really raised the bar with that.

  2. murah juga harganya..
    Jom baca entri terbaru ema Nasi Daun Pisang, Bukan Nasi LemakMy Profile

  3. […]  Bengkung Moden Untuk Bersalin Secara Pembedahan […]

  4. I want to order one bengkung. Please let me know the prosedure. My hp no is 0169809189. I need it ASAP. Tq.

  5. sy nk order bengkung moden ni mcmana?’bole wasap sy di 0127928440. tq

  6. salam,
    boleh sy tau bengkung ni ade stok ke?

    1. Salam Dila.. Memang ready stock dear..

      1. Good to find an expert who knows what he’s talking about!

      2. Som sagt, jag tycker att sajtens namn är lite obehagligt – ett Sverige fritt frÃ¥n borgerliga allianspartier – och har uppmanat sajten att byta namn. De verkar behÃ¥lla namnet och tycka att det är lämpligt och har all rätt till det.Men jag har Ã¥tminstone reagerat, föreslagit och försökt, i god demokratisk anda.

    2. Salam Dila.. Ada dear, ready stock..

  7. WhatsApp me 014-3240401

  8. Hi Sis,

    Nak tanya Bengkung Moden Zap On ada lagi tak?

    1. Hai Sri,

      Ada lagi dear. Kalau berminat nak order boleh whatsapp 0192432888. 🙂

  9. […] bengkung melakukan lebih daripada bertindak sebagai pembentuk badan selepas bersalin. Penggunaan bengkung yang betul dapat memberi banyak kelebihan pada anda yang bersalin secara […]

  10. Umirza Roslan says: Reply

    Mcm mna sy nk order bengkung ni..bpa RM?

    1. Hai Umirza.. Bengkung macam ni RM45.. Boleh whatsapp 0192432888 kalau nak order..

      1. Benkung ni free size je kan..ade lagi ke stok ni sis

        1. This pointsg knocked my socks off

        2. wow, what a creative contest. It really makes me think hmm what kind of short film can I create using the props and a red phone. I'm going to have to put on the thinking cap for this thanks

  11. Asalamualikum ada stok lagi bengkung ini

    1. Ada lagi dear.. Whatsapp saya, 0192432888 kalau nak order ye.. 🙂

  12. Ada stok x bengkung ni? Wassap cara pbelian…0175601965

  13. Masih ada stock ke bengkung moden?

    1. Ada lagi Puan.. Whatsapp saya 0192432888 untuk tempahan

  14. salam sis masih jual bengkung moden ni ke?

    1. Masih ada lagi dear..

Leave a Reply

CommentLuv badge